Gorączka

Krakon coraz bliżej. A to znaczy, że coraz bliżej premiera „Ciemnej strony księżyca”. I moje 26-te urodziny. Nowa książka to zawsze dobry prezent, prawda?

Tymczasem przygotowania trwają i zaczyna się w nie wkradać pośpiech i pewna… gorączkowość?

Oh well.

Zaktualizowałem nieco podstronę powieści. Zachęcam, żeby tam zajrzeć. (Patrz na końcu paska powyżej). Na dniach postaram się wybrać jakiś smakowity fragment na zachętę. A póki co, jeśli chcecie wczuć się w SF-owy klimat, polecam opowiadanie, które pojawiło się na portalu Ex Fabula, o, TUTAJ.

Tekst ten filozoficznie jest pokrewny „Ciemnej stronie księżyca”, gdyż również opowiada wyobcowaniu i poszukiwaniu Boga. Aczkolwiek śmiem twierdzić, że powieść jest jednak trochę „lżejsza”. I mniej depresyjna. W gruncie rzeczy, im dłużej piszę, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jednym z moich ważniejszych celów literackich jest znalezienie złotego środka między „rozrywkowością” a… Ech, no właśnie, czym? Skłaniałbym się do użycia dość niesławnego ostatnio słowa „sztuka”… A zatem, między rozrywkowością a sztuką. Innymi słowy, chcę powiedzieć coś od siebie, ale w taki sposób, żebyście się dobrze bawili.

Ale popadam w dygresje.

okladka-ciemna-strona-ksiezycaWracając do powieści, na smaka może podrzucę opis okładkowy. No i oczywiście samą okładkę.

Empireum to najdalej wysunięty punkt znanego wszechświata. Ta niezwykła planeta od wieków pobudza wyobraźnię. Mają na niej miejsce wydarzenia cudowne i straszne. Pielgrzymi szukają tam objawień, nasłuchują głosu Boga. Gdy jednak dochodzi do serii zagadkowych wypadków, cesarz zamyka prowadzący na nią szlak i wysyła ekspedycję, której celem jest zgłębienie tajemnicy.

Czworo ludzi – ksiądz, poeta, naukowiec i żołnierz – wyrusza na poszukiwanie odpowiedzi, ale każdy z nich zadaje inne pytania.

Mam nadzieję, że powieść Wam się spodoba. Jeśli stęskniliście za starym, dobrym, kosmicznym s-f, to „Ciemna strona” powstała właśnie dla Was. Jeśli podobały Wam się moje horrorowe teksty, to również się nie zawiedziecie, bo elementów mistycyzmu i grozy zaplątało mi się tam trochę. Lubię straszyć ludzi, niezależnie od tego, czy drepczą po Ziemi, czy błądzą po klaustrofobicznych korytarzach starych stacji kosmicznych.

No i cóż. Liczę na to, że zobaczymy się na Krakonie w dniu premiery. 26.07 o 13 odbędzie się spotkanie autorskie z Waszym uniżonym sługą, a o 14 dnia tego samego tenże sługa uniżony wygłosi po raz czwarty i ostatni prelekcję o mitach (na Polconie mam nadzieję zjawić się już z prelekcją o oniryzmie).

W grodzie Kraka będzie mnie też można posłuchać 27.07. Najpierw o 13 panel poświęcony Zombiefilii (już przeszło 4 tys. pobrań, dacie wiarę? Dumny jestem, że mogłem uczestniczyć w takim projekcie), a potem o 20 panel na temat literackich miksów gatunkowych. (Godziny jeszcze, zdaje się, mogą się przesunąć).

A 28.07… hehe, wypijcie moje zdrowie i życzcie mi sto lat.

 

4 thoughts on “Gorączka

  1. Drogi Autorze,
    Powieść przeczytałem z zaskakujacą mnie samego satysfakcją lekturową, czemu wyraz dam w recenzji dla „Creatio Fantastica”. To doprawdy niezwykłe uczucie (rzekłbym- odświeżające) zauważyć tak niezwykły skok formy in plus (oczywiście powieść nie jest pozbawiona błędów, są one jednakże marginalne w stosunku do tego, co proponuje).
    (tym razem w pełni ukontentowany) Adam Mazurkiewicz.

    1. Drogi Czytelniku,
      Zawsze się cieszę, kiedy to, co piszę, daje lekturową satysfakcję, a tym bardziej, gdy odbiorca jest surowy w swoich ocenach. Niecierpliwie czekam na recenzję w CF. Mam nadzieję (i pracuję nad tym), że w przyszłości czeka mnie już tylko poprawa formy, a kolejne moje powieści okażą się lepszymi od poprzednich.

Skomentuj

